Call of Duty: Advanced Warfare
Szóval kezdjük az elején, szokásosan nem írom le a sztorit, mert azt ennyi idő után már mindenki tudja, illetve mindenki elolvashatja gyakorlatilag az összes játékportálon. Én csak a saját véleményemet írom.
Mennyire tesz jót a sztorinak, hogy egy színészt alkalmaznak benne? Eléggé. Szerencsére nem követték el azt a hibát, mint a Wolfensteinnél, hogy egyszerre túl sok karaktert akartak mozgatni. Velős a történet, hihető, egy baj van vele, de ezt majd a legvégén…
Nézzük magát a játékot, ami egyrészről gyönyörű szerintem, modern, és minden ami kell. Írtozatosan felidegesített. Aki kitalálta ezt a játékmenetet, hasba kéne lőni. Minden van benne, mecházás, tank vezetés, drónozás, stb. De mindenből csak egy pár perc. Olyan szinten csőharc a játék, hogy ennél jobban nem lehetne, csak ha az egész egyenes lenne.
Mindenhol megvan kötve az ember keze. Itt szállok be, ott szállok ki. Itt mászok fel, oda ugrok. Valójában semmilyen szabadsága nincs az embernek, még annyi se, mint a már említett Wolfensteinben. Ott legalább eldönthetted, hogy darálsz, vagy lopakodsz. Itt minden döntést kivettek a kezedből, semmi intuíció nincs benne. Mindig mindenhol azt csinálhatod, amit oda kitaláltak.
Kedvenvem a “Plant” szó. ami sok helyen előjött. El kellett helyezni valamit, én meg annyira tartottam magam butának, mint egy növény. Semmi szabadság, van lopakodós pálya. Ott is scriptelve van minden, olyan ütemben kell menned, ahogy a társad halad. Csomószor azt veszed észre, hogy már nem is te irányítasz, mert a jelenet átment filmbe, és nem tehetsz semmit. Aztán hírtelen kiírják melyik gombot nyomd meg, elsőre lecsúszol, másodszorra már tudod mit kell csinálni. Kicsit olyan volt az egész, mint egy telltale game, ahol jókor kell jó gombot nyomni, közben meg leölni egy csomó ellent. Azt kész. Fatraktor. Még az a rész is, amikor kimentek detroitba járőrözni, akkor sem irányíthatsz. Mész, visz a jelenet. ÁÁÁ.
Közben minden hipermodern, mindenkin különböző sisakok, de sokszor lámpával botorkáltok, és éjjellátó is csak az egyik utolsó misszión van fél percre, pont ott, ahova aztán tényleg nem kellene.
Meg akar újulni a Duty? Hát egyet kéne tennie. A pályákon szabad járást biztosítani, és megadni a lehetőséget, hogy az ember úgy teljesítse, ahogy akarja. Mert ez a csőszimulátor biza nem jó. Tizedszerre megunja az ember. Ja, azóta is jött még vagy 3 rész…
Egy összefoglaló videó azokon a dolgokon, amiken felhúzom magam:
https://account.xbox.com/en-us/gameclip/11eec1c2-cc1f-4ac4-9115-b74e2f581f20?gamerTag=Kimuraweb&scid=03a80100-9ff3-46ea-be76-e00e7fe465df
Végítélet, és most jön az, amiért szerintem a történettel egy nagy baj van. Az az, hogy ez már nem játékba való, túlságosan tagolt, túlságosan filmszerű. Sokkal nagyobbat ütött volna ez egy 8-10 részes sorozatnak, mint játéknak. Pályánként 20-25 perc játéknak a negyede átvezetés. A többi csőlövölde és jóidőben gombnyomogatás. Amolyan semmi.
Mi ér ez a játék nálam?
Grafika: 10/10
Történet: 5/10
Játékélmény: 3/10
Összesen: 4/10
Miért? Mert a megismerést kivették a kezedből. Mindent szájbarágnak. Filmesen. Menj és csináld amit kitaláltunk. Köszi, de én nem erre vágyom. Ha ilyennel szeretnék játszani, akkor ott vannak a Telltale Games-es és a sétaszimulátorok, de ez egy AAA játék... Annyira butának nézik a játékost a scriptelt jelenetekkel, és a választás tökéletes hiányával, amennyire csak lehet