Firewatch

Ez egy űbergyors beszámoló lesz a játékról. Nem tudtam róla sokat, csak azt, hogy sétálószimulátor, gyönyörűen néz ki, és jó a története. Megvettem, mert éppen le volt akciózva, és az első este végigjátszottam. 

Mihez lehet hasonlítani? Leginkább olyan, mint valami interaktív film, vagy egy telltale game, csak egy kicsit több szabadsággal, viszont lassabb narratívával. Miközben az ember figyeli a történetet, bebarangolja a világot, rácsodálkozik a különböző helyek szépségeire. Iszonyat szépen megrajzolt, gyönyörű látványvilág, úgy hogy néha megáll az ember és csak bámul maga elé.

A történetből semmit nem akarok elmondani, mert nagyon rövid, és mindenki fedezze fel magának. A történetmesélés része, hogy egy rádión kapjuk az infókat egy olyan valakitől, akit sosem láttunk, igen hangulatos. A végére komolyan paranoiásak lehetünk, hogy most akkor tényleg mi történik körülöttünk. 

Egyetlen problémám azzal volt, hogy elég sokszor belaggolt, rosszul optimalizált, minden más viszont lenyűgözött benne. 4-5 óra alatt végig lehet vinni, ennyit 2.000.- forintért bőven megért az a fajta történetmesélés, amit kaptam. Egy dolog nincs benne, valós következménye a választásainknak, de azt már a telltale games-eknél is hiányoltam, pedig ott jobban ki van rá hegyezve. Ez mozifilm áráért vettem egy többször végigjátszható, aranyos jószágot. 

Értékelés (önmagában, nem másokhoz viszonyítva):

Grafika: 10/10
Történet: 7/10
Játékélmény: 8/10

Összesen: 8/10

Egy délutános, kedves kis szórakozás, ami egy kicsit kizökkent a monoton sandboxok és aaa játékok világából, mindenképp megéri.